П'ятниця, 22 жовтня 2021 |

Фонд соціального страхування інформує

 

 На Київщині проходять зустрічі з лікарями медичних закладів

 Сьогодні, 29 вересня, заступниця начальника управління – начальниця фінансово-економічного відділу управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Ірина Крещенська, начальниця відділу медичних та соціальних послуг Тетяна Мельник, в.о. начальника  Ірпінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Сергій Таранюк провели семінар для лікарів КНП «Ірпінська центральна міська лікарня» Ірпінської міської ради. Семінар проведено з метою підвищення реалізації права працюючих на реабілітаційне лікування після перенесених захворювань і травм відповідно до постанови правління Фонду соціального страхування України від 13 липня 2017 року № 39 (із змінами) «Про затвердження Порядку відшкодування витрат за надані соціальні послуги з лікування застрахованих осіб та членів їх сімей після перенесених захворювань і травм у реабілітаційних відділеннях санаторно – курортних закладів за рахунок коштів Фонду соціального страхування України».

  Під час семінару були розглянуті питання щодо послідовності дій посадових осіб закладу охорони здоров’я, порядку їх взаємодії з уповноваженими особами Ірпінського відділення управління, обговорено механізми реалізації прав застрахованих осіб на реабілітацію після закінчення гострого періоду захворювання та за наявності медичних показань на базі санаторно-курортних закладів. Крім того, розглянуто особливості організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього та порядок здійснення Фондом перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності з використанням групи підсистем «Оброблення та аналіз електронних листків непрацездатності» Єдиної інформаційно-аналітичної системи Фонду.

 


Реабілітаційне лікування за кошти Фонду соціального страхування України

Ірпінське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України надає роз’яснення щодо реабілітаційного лікування за кошти Фонду соціального страхування України.

 Відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів призначається пацієнтам після закінчення гострого періоду захворювання і має високі показники ефективності в упередженні настання первинної інвалідності та відновлення здоров’я після інсультів, інфарктів, оперативних втручань тощо. Тож попри карантинні обмеження залишається важливим етапом продовження лікування складних паталогій.

  Право на проходження курсу відновного лікування на базі реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу за рахунок коштів Фонду соціального страхування України мають усі офіційно працевлаштовані особи. Підставою для направлення є висновок лікарсько-консультативної комісії (ЛКК) закладу охорони здоров’я.

 Зокрема, пройти реабілітаційне лікування на базі санаторно-курортних закладів за кошти Фонду мають право застраховані особи, які перехворіли на COVID-19 та мають ускладнення. Звертаємо увагу, що усі санаторно-курортні заклади, до яких направляються пацієнти за кошти Фонду, суворо дотримуються наявних протиепідемічних заходів для протидії поширенню коронавірусної інфекції і гарантують безпеку застрахованих осіб. На лікування направляються пацієнти, які вже перехворіли на COVID-19 та не знаходяться у гострій стадії захворювання.

 Для проходження курсу реабілітаційного лікування застраховані особи мають мати медичні покази – потребу в продовженні лікування на базі санаторно-курортних закладів визначає лікарсько-консультативна комісія (ЛКК) лікарні, де перебуває пацієнт. Направлення на реабілітацію відбувається зі стаціонару закладу охорони здоров’я.

 Фінансування здійснюється в межах кошторисних призначень на поточний календарний рік. Крім того, на час лікування застрахованій особі призначається допомога по тимчасовій втраті працездатності, яка виплачується Фондом.

             Фонд соціального страхування України фінансує медичну реабілітацію за такими профілями:

            – нейрореабілітація,

            – м’язово-скелетна реабілітація,

            – кардіо-пульмонарна реабілітація,

            – реабілітація після оперативних втручань на органах зору,

            – реабілітація при порушенні перебігу вагітності,

             – інша (соматична) реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої системи, жіночих статевих органах).

Отримати консультацію профільного спеціаліста Ірпінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області щодо можливості пройти відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів за кошти ФССУ застраховані особи можуть за телефоном: (04577) 5-10-99, завідувачка сектору медичних та соціальних послуг Песковець Світлана Анатоліївна.

Також до відповідальної особи Ірпінського відділення можуть звертатись лікуючі лікарі, чиї пацієнти потребують продовження стаціонарного лікування на базі санаторно-курортних закладів.

 Механізм отримання реабілітації за кошти Фонду:

– після надання висновку лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я щодо необхідності реабілітації за певним профілем, лікувальний заклад повідомляє робочий орган Фонду про наявність на лікуванні особи, яка має покази для проходження відновного лікування;

– пацієнту надається перелік санаторіїв, які відповідають вимогам по профілю його хвороби, і він самостійно обирає санаторно-курортний заклад для проходження лікування;

– орган Фонду узгоджує з санаторієм наявність вільних місць і укладається тристоронній договір – між Фондом, санаторієм і хворим;

– застрахована особа направляється до санаторно-курортного закладу на відновне лікування зі стаціонару лікарні;

– на час реабілітації пацієнту продовжується лікарняний листок, за яким Фондом фінансується допомога по тимчасовій втраті працездатності, аби компенсувати працівнику втрачений за час лікування заробіток;

– після проходження реабілітації застрахованою особою підписується акт приймання-передачі наданих послуг.


Фахівці Ірпінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області проводятьвиїздні прийоми громадян у ЦНАПі  Ірпінської міської ради

 З метою забезпечення надання якісних та своєчасних соціальних послуг, передбачених Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування ”, посилення співпраці у сфері соціальної підтримки населення Ірпінської міської територіальної громади, фахівцями Ірпінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області (далі – Ірпінське відділення) у прозорому офісі Ірпінської міської ради (центрі надання адміністративних послуг) проводяться виїздні прийоми громадян. Спеціалісти Ірпінського відділення проводять прийом кожної середи з 9-00 до 15-00  під час якого громадянам, застрахованим особам та представникам роботодавців Ірпінської міської територіальної громади надаються консультації та практична допомога з питань соціального страхування, проводиться прийом документів для надання матеріального забезпечення застрахованим особам, для призначення та продовження щомісячних страхових виплат в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частку заробітку потерпілого та для оформлення документів з надання медичних і соціальних послуг.

 Більш детальну інформацію щодо вищезазначеного можна щоденно отримати у фахівців відділення за тел. 04577-5-35-36, 04577-5-22-35, 04577-5-10-99.


Ірпінське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області повідомляє, що з першого жовтня електронні лікарняні повністю замінять своїх паперових попередників. Наразі інформаційні системи, протоколи обміну даними і правила створення медичних висновків доопрацюють – аби врахувати помилки і нюанси, до яких виникали питання у лікарів, працівників і роботодавців під час тестового періоду.

Тож у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані. Наприклад, зміниться термін формування медичного висновку і номер              е-лікарняного.

Але більшість положень залишаться чинними – головні з них докладно роз’яснено у серії публікацій про електронні лікарняні (у телеграм-каналі https://t.me/socialfund їх можна зручно знайти за тегом #елікарняні).

Публікуємо відповіді на найпоширеніші із запитань, які надходять від застрахованих осіб і їх роботодавців:

Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму або мав загальне захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною непрацездатності «1»?

В електронних лікарняних причина непрацездатності вказується за оновленими кодами – вони відрізняються від визначених для паперових листків непрацездатності. Якщо в паперових лікарняних для загального захворювання та травми невиробничого характеру визначено два різні коди, то в електронному в обох випадках вказується код «1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві».

Діагноз – персональні дані працівника. Тож з’ясовувати деталізовану причину непрацездатності не варто.

Коли в паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму невиробничого характеру, роботодавці запитують в співробітника пояснення. Чи потрібно це роботи у випадку е-лікарняних?

Роботодавці брали в працівників пояснення щодо обставин травмування, аби правильно призначити матеріальне забезпечення. Адже допомога по тимчасовій непрацездатності не надається, наприклад, у разі одержання травми при вчиненні кримінального правопорушення, навмисного заподіяння шкоди своєму здоров’ю, хвороби або травми через сп’яніння тощо.

Оскільки в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму або загальне захворювання, запитувати таке пояснення не потрібно.

Водночас, в е-лікарняному наявна помітка щодо ознак алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника пов’язана зі сп’янінням, комісія з соціального страхування підприємства має відмовити в призначенні допомоги.

Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять е-лікарняний лише після одужання?

Ні, застрахованій особі, яка довго хворіє, Фонд соціального страхування України оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у випадку паперових листків, один страховий випадок може оформлюватись декількома електронними лікарняними. Вони створюються як продовження первинного і підлягають оплаті кожен після своєї видачі.

Однак якщо паперовий лікарняний може продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК).

Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта, визначений у е-лікарняному, має ґрунтуватись на індивідуальних показниках стану здоров’я людини та медичних протоколах. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок, на підставі якого сформується окремий, продовжений е-лікарняний.

Оскільки електронний лікарняний працівника стає готовим до сплати лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності, не варто формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав.

Багато запитань, що надходять до ФССУ, стосуються функціонування і роботи кабінету страхувальника на вебпорталі Пенсійного фонду України. Щодо цих питань потрібно звертатись на гарячу лінію ПФУ: 0-800-503-753

 

Добірка основних публікацій щодо електронних лікарняних:

pay-oplata

pay-oplata

brandbook

zovn reklama

Петиції

Громадський бюджет

Звіт за 100 днів

Звіт

 

munvarta

munvarta

Громадська рада

Молодіжна громадська радаПАМ'ЯТАЄМО полеглих за Україну